22 de març, 2007

QUIM LLENA el meu conseller

El conseller d´Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, va visitar la setmana passada el Mercat de la Flor i la Planta Ornamental de Catalunya, a Vilassar de Mar.

Segons Llena, el sector “és exemplar i s´ha sabut reconvertir, apostant pel valor afegit i generant un gran volum de negoci”.

D´altra banda, el conseller també va destacar que el sector viu en general un moment complicat, però amb grans oportunitats com el clima i l´elevada capacitat d´innovar.

També va fer una crida als productors perquè s´impliquin en altres processos, com fan algunes parades del Mercat que produeixen i comercialitzen.

Font:Tribunamaresme.com/Albert Calls

Des de 1981 treballo al Departament d'Agricultura, llevat de 9 mesos que vaig estar a l'Institut Català de la Dones, i gairebé set anys d'exedència en els quals em vaig fer càrrec dels meus tres fills i els meus pares.

Ara, fa més d'un any, torno a treballar a Agricultura, Alimentació i Acció Rural, concretament al Servei de Recursos Marins.

Gairebé vint anys treballant a aquest Departament m'ha fet aprendre a estimar-me la terra, i els fruits que ens dóna. També m'ha fet sensibilitzar vers els HEROIS i HEROINES que avui en dia encara es dediquen a aquesta feina tant feixuga de fer de pagés o ramader, en els temps que corren.

Però em pregunto que menjariem si els nostres herois anònims, deixessin de dedicar-se a una professió que podem definir avui en dia com a VOCACIONAL.

Qui és pagés o ramader, ho duu a la sang, i fins el moll de l'os. Calen polítiques actives, formació en noves tecnologies, i ajuts per els nostres herois, calen camins rurals en condicions, i moltes coses que de ben segur ens explicaran.

SENSE ELLS NO SE PAS QUE MENJARÍEM.

El meu agraïment, senyors i senyores pagesos i ramaders, i el meu reconeixement també.

EL PROPER DIA 31 DE MARÇ A LES 5'30 DE LA TARDA, EL CONSELLER
JOAQUIM LLENA, FARÀ UNA TROBADA AMB ELS PAGESOS DEL MEU POBLE, CABRERA DE MAR, A LA SEU DEL "SINDICAT" Cooperatíva agrícola. Un dia us parlaré de la seva història.

El conseller escoltará de primera "orella" les problemàtiques, necessitats i també les satisfaccions d'aquells que vulguim venir a la trobada, que espero siguin molts i moltes.

La meva agrupació, sap de la importància que aquest sector té en el nostre posble, ja que sóm encara un municipi amb molt de terreny agrícola. VISCA CABRERA VERDA

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Pilar, tu m'entendràs...

Estic mirant el final del concert d'en Llach i llegint-te a tu, com creus que em sento? Estic al cel. Visca la terra !!! T'estimo.

Anna Sintes.

Pilar Ventura ha dit...

Anna, nena, que estem fetes unes hippys i unes combaia. Que farem, jo també t'estimo.

Pilar